E-sport w Polsce: „FIFA” i „Wiedźmin” oraz Izak, Gimper i Pasha

W polski rynek gamingowy zaangażowanych jest tysiące fanów – graczy i widzów.

Niemal połowę tej pierwszej grupy (44 proc.) stanowią kobiety. Przy wyborze gier respondenci kierują się przede wszystkim gatunkiem (51 proc.) i ceną (41 proc.). Istotne są również recenzje i opinie – na nie zwraca uwagę 38 proc. ankietowanych. Grami najczęściej wybieranymi przez graczy są „FIFA” (26 proc.), „Wiedźmin” (24 proc.), „Grand Theft Auto” (20 proc.) i „Call of Duty” (18 proc.). Natomiast widzowie e-sportu najchętniej oglądają osoby grające w gry „FIFA” (20 proc.), „Wiedźmin” (20 proc.), „Minecraft” (13 proc.) oraz „League of Legends” (12 proc).

W promowaniu gier, turniejów i eventów biorą udział youtuberzy i streamerzy. Polecenie gry przez influencerów e-sportu jest istotne dla 16 proc. ankietowanych graczy. Najbardziej znaną osobą w świecie polskiego e-sportu jest Piotr „Izak” Skowyrski (12 proc.). Wśród innych streamerów popularnością cieszą się Tomasz „Gimper” Działowy (11 proc.) i Jarosław „Pasha” Jarząbkowski (10 proc.).

Rywalizacja między zawodnikami odbywa się zarówno w formie rekreacyjnej, jak i na turniejach gier komputerowych. Zdaniem respondentów najpopularniejsze z nich to: PGA Poznań Game Arena, Warsaw Games Week oraz Intel Extreme Masters World Championship.

.

Ankietowani zapytani o firmy, które związane są z eventami e-sportowymi, najczęściej wymieniają Red Bull Esport (21 proc.), Coca-Colę (21 proc.), Play (18 proc.) oraz Samsunga (17 proc.).

Wśród platform handlowych i ogłoszeniowych oferujących gry komputerowe, najpopularniejszymi wśród ankietowanych są: Allegro (68 proc.), OLX (48 proc.) oraz Gumtree (19 proc.).

W kategorii sklepów (stacjonarnych i internetowych), w których można kupić gry, najczęściej wymieniany jest X-kom (40 proc.). Zakupy w Media Markt robi 39 proc. ankietowanych, w Media Expert – 38 proc., a w RTV Euro AGD – 31 proc.

Badanie zostało zrealizowane przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w dniach 22-27 sierpnia 2018 r., metodą wywiadów online (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1017 ankiet na celowej próbie graczy lub widzów e-sportu (deklaracje) w wieku 16+.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/e-sport-w-polsce-fifa-i-wiedzmin-najpopularniejszymi-grami-a-izak-gimper-i-pasha-influencerami

E-sport w Polsce: „FIFA” i „Wiedźmin” oraz Izak, Gimper i Pasha
4.3 (85%) 8 votes